İslam Emirliği'nin Afganistan'daki genel güvenlik durumunu ele geçirmesi ve iyileştirmesiyle birlikte ülkedeki demiryolu altyapı projelerine daha fazla dikkat ediyor. Afganistan'ın bölgede bir ulaşım ve transit merkezi haline gelmesini sağlamak için yeni demiryolu altyapı projelerine başlanıyor ve komşu ülkelerle işbirliği yapılarak bölgesel demiryolu bağlantıları tamamlanıyor. Afganistan, ilk maden sevkiyatını İran üzerinden Türkiye'ye göndererek Avrupa'ya ihracata başladı. Afganistan, Mersin'e 1.100 metrik ton talk ihraç etti. Afganistan, sevkiyatı batıdaki Herat ilindeki Rouzanak bölgesini İran'ın kuzeydoğusundaki Khaf şehrine bağlayan demiryolunu kullanarak gönderdi. 220 km uzunluğundaki demiryolu Temmuz 2023'te hizmete açıldı. Afganistan, daha fazla demiryolu altyapı projesi çalışmalarına başlamasıyla bölge ve dünya ülkelerine ihracatını ikiye katlayabilir. Afganistan'ın ulaşım sistemi karayolları, demiryolları, havaalanları ve iç su yollarından oluşsa da karayolları açık ara ülkenin altyapı envanterinin çoğunu oluşturuyor. Yolcu ve yük trafiğinin büyük çoğunluğunu taşıyor. Şu anda, Türkmenistan ve Özbekistan'dan sınır ötesi uzantıları ve yeni inşa edilen Hairatan'dan Mezar-ı Şerif'e demiryolu hattı (75 km) ve Khaf-Herat demiryolu hattını da içeren demiryollarının toplam uzunluğu 500 km'den azdır. Maden çıkarma potansiyeli ve stratejik konumu göz önüne alındığında, Afganistan'ın demiryolu alt sektörü acil müdahale gerektirmektedir. Demiryollarının genişletilmesi sınır ötesi ve bölgesel ticareti teşvik edecek, demiryolu kullanımını ve ilk demiryolu yatırımının sürdürülebilirliğini artıracak ve demiryolu operasyonlarında rekabeti beraberinde getirecektir. Afganistan, özellikle Hindistan, İran ve Pakistan limanlarına transit erişim sağlama potansiyeli ile Orta Asya ve Güney Asya ülkeleri arasında önemli bir coğrafi bağlantı sağladığından hem bölgesel hem de bölge içi ticaret, Afganistan için önemlidir. Ayrıca Afganistan, gelecekte kendi kendini idame ettirebilen ekonomik büyümenin motoru olabilecek maden çıkarma endüstrilerinin geliştirilmesi açısından büyük bir potansiyele sahiptir.Bölgenin kara köprüsü olan, Orta Asya'yı Güney Asya'ya bağlayan, Çin mallarının Avrupa'ya kara yoluyla ulaşmasını sağlayan Afganistan, yeni demiryolu altyapı projelerinin başlatılması ve eksik demiryolu projelerinin tamamlanmasıyla İpek Yolu ticaretinin merkezi haline gelebilir. Bu vizyonun gerçekleştirilmesi, daha güçlü bölgesel ekonomik entegrasyon, ekonomik büyüme ve istihdamla sonuçlanacak ve yoksulluğun azaltılmasına yol açacaktır. Islamist Agenda