Dünya

Alman markası Puma’nın satışları, 2023'ün son çeyreğinde %5,2 düştü

Alman spor giyim firması Puma'nın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki satışları geçen yılın son çeyreğinde %5,2 düştü.

Puma, 2023 yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.

Buna göre, şirketin satışları (kur etkisinden arındırılmış) geçen yıl yüzde 6,6 artarak 8,602 milyar avroya yükseldi.

Şirketin net karı, bir önceki yıla göre yüzde 14 düşerek 305 milyon avroya geriledi.

Şirketin EMEA bölgesindeki satışlarının geçen yılın dördüncü çeyreğinde yüzde 5,2 düşerek 667,9 milyon avroya gerilemesi dikkati çekti. Geçen yılın üçüncü çeyreğinde bu bölgede Puma’nın satışları yüzde 9,9 artış göstermişti. Puma, düşüşe sebep olarak, bölgedeki perakendecilerin yüksek stok seviyelerini gösterdi.

Alman spor giyim firmasının bu dönemde Asya-Pasifik'teki satışları yüzde 2,8 artarak 468,3 milyon avroya yükseldi.

Puma Üst Yöneticisi Arne Freundt, konuya ilişkin değerlendirmesinde, tüm sektörü etkileyen dalgalı bir ortamda markanın güçlü bir büyüme ve karlılık sağladığını belirterek, “2024 yılına girerken, pazar ortamının zorlu olmaya devam ettiğini görüyoruz. Perakende ortaklarımızla birlikte, özellikle ABD ve Avrupa'da satış satışlara net bir şekilde odaklanarak devam eden bu zorlu ticaret ortamında çalışırken, yılın ilk yarısının daha yumuşak geçmesini bekliyoruz." ifadelerini kullandı.

Puma, 2023 için hissedarlara hisse başına 83 avro cent temettü ödeyeceğini de açıkladı.

Alman şirket, Aralık 2023’te İsrail Milli Takımı ile arasındaki sponsorluk anlaşmasını sona erdirmişti.