Aylardır okula gidemeyen ve eğitimleri aksayan çocuklar, burada öğretmenler eşliğinde "okuma, yazma, boyama" gibi çeşitli eğitim faaliyetlerine katılıyor, diğer yandan da akranlarıyla vakit geçirerek eğleniyor.

Öğretmenlerden Hanan el-Vuheyri, eğitim hayatı aksayan ve savaş nedeniyle bir buhranın içine düşen Filistinli çocuklar için başlattıkları "Eğitim Sınıfı" projesinin detaylarını AA muhabirine anlattı.

Proje dahilinde okuma, yazma, resim çizme ve boyamanın yanı sıra çeşitli eğitim faaliyetlerinin olduğunu ifade eden Vuheyri, sığınma merkezinde böyle bir girişim önerisinde bulunduklarını ve girişimin ailelerden çok büyük bir ilgi görmesi üzerine bu işe koyulduklarını söyledi.

Vuheyri, sığınma merkezinde birinci sınıftan altıncı sınıfa kadar öğrencilerin eğitim göreceği bir sınıfı boşalttıklarını ve derslik için hazırladıklarını ifade etti.

Öğrencilerin büyük bir sevinçle sınıfa geldiklerini, sanki bayram günü gibi özenle giyindiklerini ifade eden Vuheyri, şunları kaydetti:

İsrail'in Lübnan saldırılarında yaşamını yitirenler 3 bin 583'e yükseldi İsrail'in Lübnan saldırılarında yaşamını yitirenler 3 bin 583'e yükseldi

"Çocuklar okullarını çok özlediklerini ve çok mutlu olduklarını ifade ediyor. Altı kademede eğitim veriyoruz. Her bir sınıf için belli bir saat tahsis ettik. Aylardır bomba ve silah sesleri arasında kalan ve sosyal, ekonomik, güvenlik ve sağlık açısından sıkıntılı günler geçiren çocuklar başta olmak üzere sığınmacıları, savaşın boğucu atmosferinden bir nebze uzaklaştırmaya çalışıyoruz."

Girişimin sığınma merkezi dışındaki çocuklardan da rağbet gördüğünü ifade eden Vuheyri, bu girişim başarılı olduktan sonra daha fazla çocuğun katılımı için yeni şubeler açılması gerektiğini dile getirdi.

"Eğitim Sınıfı" projesinde eğlence ve psikolojik rahatlama faaliyetlerine katılan yedi yaşındaki Lulu İzzeddin Fayık adlı çocuk, resim çizimi sırasında konuşarak, okumak, öğrenmek, resim çizmek ve boyama yapmak için projeye katıldığını ve İsrail'in yıkıcı savaşının bir an önce sona ermesini umduğunu belirtti.

Editör: Islamist Agenda