Peygamber Sevdalıları Vakfı Şanlıurfa Koordinatörü İbrahim Halil Güven: "Eğitimin zorunlu olduğu bir yerde devlet, ebeveynlerin taleplerine göre alternatifler sunmakla mükelleftir. Karma eğitim sisteminde kız ve erkek öğrencilerimiz, ruhi ve bedensel farklılıkları göz ardı edilerek aynı eğitim modeline zorlanmaktadırlar. Yapılan bilimsel araştırmalarda karma eğitim sisteminin, başarıyı olumsuz yönde etkilediği aşikârdır. Batı'da karma eğitim tartışmaları 'eğitimin kalitesi' üzerinden pedagojik zeminde yürütülürken Türkiye'de karma eğitim meselesi, 'laiklik' meselesine indirgenerek ideolojik tartışmalara malzeme edilmektedir. Her anne ve baba, kendi çocuğunu kendi inanç ve hassasiyetine göre yetiştirme hakkına sahiptir."