Fas'ta yayımlanan bir gazete 30 Kasım Perşembe günü, "Güvenilir bilgilere göre, iki büyük küresel marka, özellikle İsveçli hazır giyim markası H&M ve prestijli Amerikan kahve zinciri Starbucks, 15 Aralık'tan itibaren Fas'tan ayrılacak" diye yazdı.
Her iki markanın da yüzlerce Faslıyı istihdam etmesi nedeniyle duyurunun "Kazablanka'daki ekonomi çevrelerinde endişe" yarattığı bildirildi.
Şirketlerin mağazalarında çalışan birkaç kişiyle yapılan görüşmelerde, söz konusu haberlerden haberdar olmadıkları ancak mağazaların talep yetersizliği nedeniyle mali açıdan zor durumda olduklarının farkında oldukları belirtildi.
Fas'taki bir Starbucks mağazası çalışanı, "Bu bir felaket olacak, 100'den fazla çalışanımız var. Bundan sonra nereye gideceğiz? Umarım haberler doğru değildir," dedi.
Starbucks'ın Fas'ta 18 şubesi bulunurken, H&M şu ana kadar Kuzey Afrika ülkesinde sadece dört mağaza açtı.
Kuveytli franchise devi Al Shaya'nın Fas'taki iştirakine ait olan bu iki marka, İsrail'in Gazze'ye yönelik savaşıyla ilgili "özür dileyen" paylaşımlarda bulunan Batılı marka ve mağazaları hedef alan güçlü boykot kampanyasının yükünü taşıyacaktı.
Sosyal medyada bazı Faslı kullanıcılar bu haberi Filistin yanlısı boykot kampanyalarının bir zaferi olarak kutladı.